Friday, December 24, 2010

Bagaimana Mengatasi Masalah Plateau? Part 4.

 4.Cubalah tambahkan enzim penghadaman dalam pemakanan anda.
Ini adalah cara yang sangat berkesan sebagai salahsatu senjata  penurunan berat badan yang disarankan oleh Dr. John Hernandez, seorang pengarah kesihatan di Pusat Kesihatan dan Integrative Medicine di San Antonio, Texas.Oleh itu berita terbaru dalam penggunaan SD2 anda digalakkan menambah beberapa titis 'apple cider vinegar' untuk membantu meningkatkan penghadaman secara tidak langsung mempercepatkan penurunan berat badan. Antara contoh lain untuk membantu peningkatan penghadaman ialah minuman yakult atau vitagen.Namun awas dengan kandungan karbohidrat dan gulanya.Kesimpulannya untuk mengelakan dari pengambilan karbohidrat yang tinggi gunalah alpha lipid bersama-sama SD2 ketika waktu sarapan kerana alpha lipid amat tinggi dengan kandungan enzim penghadaman disamping kolostrum yang tinggi.
Jika anda ingin mencuba kaedah ini, sila fahami apakah maksud enzim penghadaman & fungsinya dengan betul pada link dibawah:
http://books.google.com.my/books?id=K74c_DETZQEC&printsec=frontcover&dq=digestive+enzymes&source=bl&ots=iDSCQIdQXF&sig=6Vs0FgPi614-1K26wfSmIMru6yM&hl=en&ei=8qLkTISEN8WecI-YrK8M&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=6&ved=0CEIQ6AEwBQ#v=onepage&q&f=false

Apple Cider Vinegar

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...